Thursday, February 17, 2022

Släkthistorisk uppsats

Släkthistorisk uppsats



Faktum är att många studier visar att avvikande eller asociala barn kan uppleva en förstärkning av banden mellan föräldrar och samhälle under sin utveckling. Familj Släkthistorisk uppsats Uppsats, släkthistorisk uppsats. Jag pratade med Bruce över telefon i cirka 15 minuter. Dessa tidningar började... Hamlin, Talbot "Arkitektur genom tiderna. Så hon bestämde sig för att gå till Merced Community Medical Center för att bli kontrollerad.





Släktträdet



Min mormor Celia Hernandez har flera hälsoproblem. Hennes hälsohistoria inkluderar högt blodtryck, högt kolesterol, såväl som typ 2-diabetes. Min mormor Celia Hernandez upptäcktes för första gången med typ 2-diabetes för tjugoåtta år sedan under hennes ålder av fyrtiotvå, vilket resulterade i att hon upptäckte flera problem. Hennes tillstånd förändrade hennes livsföring avsevärt eftersom hennes dagliga rutin består av att följa procedurer för att hålla hennes tillstånd under kontroll. Celia Oergel föddes den 15 januari i Santiago Tangamandapio, Mexiko, där hon också växte upp.


Min mormor har fem syskon, släkthistorisk uppsats, tre bröder och två systrar. Min mormor Celia är näst äldst, Celia växte upp i en familj som hade det kämpigt ekonomiskt. Hennes syskon med sig själv strövade runt i Tangamandapio och försökte hitta något jobb som skulle tillåta dem släkthistorisk uppsats någon form av pengar. Men då och då, släkthistorisk uppsats, hon skulle smyga ut med sina vänner och gå ut till vänner och gå ut på fester och platser som tonåringar skulle vara på. Så en dag på en av de festerna hon deltog i träffade hon Arnulfo Hernandez och en koppling bildades.


Celia Oregel och Arnulfo Hernandez var så intensiva att min mormor gifte sig med honom den 22 juli, vid en ålder av sexton år. Hon fick sitt första barn till Victor Hernandez. Och fortsatte att ha barn tills hon var trettiosju år, då hon fick totalt nio barn. Celia Hernandez bodde i Santiago Släkthistorisk uppsats, Mexiko tills Celia, min farfar Anruflo och sex av mina farbröder, min far och två fastrar kom till USA för första gången. Celia Hernandez flyttade först till Merced, Kalifornien, tillsammans med resten av sin familj. Fem av hennes äldsta söner började arbeta och bildade familj, under tiden stannade hon som hemmamamma och resten av hennes barn slutade skolan.


Någon gång under året upplevde min mormor halsbränna och allvarlig smärta i hennes övre bröst. Hon pratade med Arnulfo och hennes kusiner om hennes oro och tänkte på det värre. Så hon bestämde sig för att gå till Merced Community Medical Center för att bli kontrollerad. En pint blod med hennes samtycke togs ur henne för testning. Hon fick ett telefonsamtal från sin läkare och frågade om hon kunde boka tid för att diskutera hennes resultat. Min mormor gick till Merced Community Medical Center för att få sina resultat. Mayu berättade sedan för henne om kolesterol och blodtryck släkthistorisk uppsats mycket hög, vilket leder till resultatet av att ha typ 2-diabetes. Att ha högt blodtryck ökar hjärtsjukdomar eller stroke.


Viktigt med regelbundna kontroller. Högt blodtryck bryter eller täcker artärer för att ge blod och syre till vår hjärna, om det inte händer ordentligt kan en stroke inträffa. Ända sedan min mormor, Celia fick diagnosen högt blodtryck, var hon begränsat med sitt natriumintag och åt hälsosamt. Samt att se till att hon har någon typ av träning under hela dagen. Celia har tagit medicin för det också, varje dag när hon vaknar och innan hon ska sova. Kolesterol är fett. Kolesterol behövs för att hjälpa organ att göra sin intention.


Att ha en stor mängd kolesterol blockerar artärerna i att transportera blod runt hela kroppen. Stora mängder kolesterol samlas upp under tiden, vilket leder till allvarliga hälsorisker. Kolesterol är en hög dödsfaktor som måste tas på allvar. Min mormor åt mycket fett. Maten hon åt var antingen av djur, inte producerad mat. Näringsämnen som inte har mycket kolesterol kommer från växter, i princip producerade livsmedel. Att kunna sänka nivåerna släkthistorisk uppsats ett hälsosamt liv måste begränsas.


Fler aktiviteter måste hända, socker eller fet mat eller dryck ska hållas borta, hälsosam vikt bör bibehållas. Min mormor minskar sina nivåer genom att se till att hon får aktiviteter som involverar hennes kropp gjorda, som att gå ut på promenader. Hon begränsar också sina drycker och mat, släkthistorisk uppsats. Typ 2-diabetes uppstår när kemikalier inuti en figur skapas i bukspottkörteln fungerar som en perfekt form för att släppa in laktos i blodkärlet för att använda för energi, släkthistorisk uppsats. Att få hennes bukspottkörtel att skapa hormoner för att få hennes celler att svara. Sätt att hantera tillståndet är att äta hälsosamt, vara aktiv eller antibiotika som ibland godkänns av läkare.


Medicin hjälper till att sätta sockret i blodet och hjälpa till att undvika svårigheter, även om medicinen kan tas är det fortfarande viktigt att äta hälsosamt och träna. Min mormor, Celia kontrollerar sin blodpropp regelbundet. Min mormor måste hålla sin sockernivå så nära den önskade noggrannheten som praktiskt. Så hon använder Accu-Check som, ett självtest för att se hennes sockerplan såväl som för att undvika problem. Släkthistorisk uppsats är ett elverk släkthistorisk uppsats beräknar nivåer med en droppe blod. Min mormor använder en nål som är försedd med testkit som hon använder på fingertopparna. Hon placerar droppar blod på en medföljande remsa. Skärmen visar nivåerna av hennes socker, släkthistorisk uppsats. Celia Hernandez kontrollerar tester två gånger om dagen.


En gång före frukost och t före middag. Från hennes utfall följer hon släkthistorisk uppsats policyer som ges till henne från läkaren. Fetma i Amerika är särskilt frekvent. Befolkningar utvecklar dålig kondition genom unga åldrar, ökar risken för högt blodtryck och kolesterol och så småningom får diabetes. Läkarbesök behövs släkthistorisk uppsats göras för att hjälpa till med hälsan och för att uttrycka oro. Det är mycket viktigt att utveckla hälsosam kost och motion i ung ålder för att undvika att riskera några hälsotillstånd. Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat.


Du kan använda den som en guide eller ett exempel för att skriva ditt eget papper, men kom ihåg att citera det korrekt. Välj skicklig expert på ditt ämne och få originalpapper med gratis plagiatrapport. Släkthistorisk uppsats. Åtkomst 7 januari, The Family Crucible: The Intense Experience of Family Therapy Sample, släkthistorisk uppsats. Om du inte kan hitta ett relevant exempel, är våra professionella skribenter redo att hjälpa dig att skriva en unik uppsats. Prata bara med vår smarta assistent Amy så kopplar hon dig till den bästa matchen. Hem Släkt Släkthistoria. Akademisk ångest? Få originalpapper på 3 timmar och spika uppgiften. Få dina pappersprisexperter online. Min släkthistoria. Betydelsen av arbete i sammanhanget av min släkthistoria. Behöver ett anpassat uppsatsprov skrivet speciellt för att möta dina krav?


Välj skicklig expert på ditt ämne och få originalpapper med gratis plagiatrapport Beställ anpassat papper utan att betala i förskott. Relaterade ämnen Bror Mormor Mor Förståelse Dotter Logik Syskon Familjeterapi Ungdom Ung Föräldraskap Äldre Bröllop Utvidgad familj Arv Kärnfamilj Relationer Vänskap Familjeplanering Gemenskap. Att bedöma familjen med hjälp av den cirkumplexa modellen för familjens funktion. Gemensam familj vs kärnfamilj. Kärnfamilj idealfamilj. Den moderna familjen i jämförelse med familjen på 1800-talet, släkthistorisk uppsats. Elvis Presley Släkthistoria: Hej, släkthistorisk uppsats, jag heter Amy �� Om du inte kan hitta ett relevant exempel är våra professionella skribenter redo att hjälpa dig att skriva en unik uppsats.


Få hjälp med ditt papper. Vi använder cookies för att ge släkthistorisk uppsats bästa möjliga upplevelse.





exempel på kommenterad uppsats



Min mormor Celia Hernandez upptäcktes för första gången med typ 2-diabetes för tjugoåtta år sedan under hennes ålder av fyrtiotvå, vilket resulterade i att hon upptäckte flera problem. Hennes tillstånd förändrade hennes livsföring avsevärt eftersom hennes dagliga rutin består av att följa procedurer för att hålla hennes tillstånd under kontroll. Celia Oergel föddes den 15 januari , i Santiago Tangamandapio, Mexiko, där hon också växte upp. Min mormor har fem syskon, tre bröder och två systrar. Min mormor Celia är näst äldst, Celia växte upp i en familj som hade det kämpigt ekonomiskt. Hennes syskon med sig själv strövade runt i Tangamandapio och försökte hitta vilket jobb som helst som skulle tillåta dem att få alla slags pengar. Men då och då smög hon ut med sina vänner och gick ut till vänner och gick ut på fester och platser där tonåringar skulle vara på.


Så en dag på en av de festerna hon deltog i träffade hon Arnulfo Hernandez och en koppling bildades. Celia Oregel och Arnulfo Hernandez hade ett så intensivt band tillsammans att min mormor gifte sig med honom den 22 juli , vid en ålder av sexton år gammal. Hon fick sitt första barn till Victor Hernandez. Och fortsatte att ha barn tills hon var trettiosju år, då hon fick totalt nio barn. Celia Hernandez bodde i Santiago Tangamandapio, Mexiko tills Celia, min farfar Anruflo och sex av mina farbröder, min far och två fastrar kom till USA för första gången. Celia Hernandez flyttade först till Merced, Kalifornien, tillsammans med resten av sin familj. Fem av hennes äldsta söner började arbeta och bildade familj, under tiden stannade hon som hemmamamma och resten av hennes barn slutade skolan.


Någon gång under året upplevde min mormor halsbränna och allvarlig smärta i hennes övre bröst. Hon pratade med Arnulfo och hennes kusiner om hennes oro och tänkte på det värre. Så hon bestämde sig för att gå till Merced Community Medical Center för att bli kontrollerad. En pint blod med hennes samtycke togs ur henne för testning. Hon fick ett telefonsamtal från sin läkare och frågade om hon kunde boka tid för att diskutera hennes resultat. Min mormor gick till Merced Community Medical Center för att få sina resultat.


Mayu berättade då för henne att kolesterolet och blodtrycket var mycket högt, vilket ledde till att hon hade typ 2-diabetes. Att ha högt blodtryck ökar hjärtsjukdomar eller stroke. Viktigt med regelbundna kontroller. Högt blodtryck bryter eller täcker artärer för att ge blod och syre till vår hjärna, om det inte händer ordentligt kan en stroke inträffa. Ända sedan min mormor, Celia fick diagnosen högt blodtryck, var hon begränsat med sitt natriumintag och åt hälsosamt. Samt att se till att hon har någon typ av träning under hela dagen. Celia har tagit medicin för det också, varje dag när hon vaknar och innan hon ska sova. Hennes far, min farfarsfar, var distriktschefen.


Hon gick till skolan eller till platser med motorcykel, bil eller helikopter. Hon levde sina drömmars liv. Men sedan, min farfars farfar hade diabetes, och det upptäcktes en månad innan han dog. Hemsida Min släkthistoria. Min släkthistoria Bra uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Min släkthistoria Släkthistoria är mycket viktig för en individ. De kommer att se att deras familj har arbetat mycket hårt bara för att deras familj ska kunna uppleva de bättre sakerna i livet. En persons rötter och ursprung är en av de viktigaste sakerna att utforska. Bara det kan föra dig närmare självupptäckt. Även om min far är afroamerikan, var hans farfars farfar en general som ägde slavar. Från Georgia flyttade min far till New Jersey.


Efter att ha bosatt sig i New Jersey tog min far värvning i militären och började sitt liv som militär. Mina morföräldrar flyttade min mamma och hennes syster till Amerika när de var väldigt unga. De flyttade till Makedonien, Illinois. När min mamma blev äldre tog hon också värvning i militären som sjuksköterska. Min mamma träffade min pappa medan de båda tjänstgjorde i militären i Tyskland. Efter att de båda avslutat sin tid i militären, flyttade min mamma Get Access. Bättre uppsatser. Familjeförhållande essä ord 4 sidor. Uppsats om familjeförhållande. Läs mer. Bra uppsatser. Analys: Hitta dina rötter ord 3 sidor. Analys: Hitta dina rötter. Tillfredsställande uppsatser.


De vanligen använda övergångsorden eller -fraserna inkluderar dessutom, också, därför, följaktligen, därför, alltså, slutligen, etc. En slutsats är lika avgörande som inledningen; det är den sista sammanfattningen av vad din uppsats innebär. Det avslutande stycket innehåller tre huvuddelar som utgör ett helt avsnitt. Påminn först publiken om ditt avhandlingsuttalande och visa dess relation till uppsatsämnet. För det andra, ge en sammanfattning av de viktigaste argumenten som du diskuterade i huvudstyckena. För det tredje är det lämpligt att lägga till en sista kommentar eller allmän reflektion om uppsatsen. Det är viktigt att påpeka att du bör använda olika formuleringar i slutsatsen när du upprepar påståenden och argument. Kom också ihåg att använda signalord i början av avslutande stycken som avslutning, avslutning osv.


Vissa elever börjar revidera när de börjar skriva sina uppsatser. Under revisionen måste du omstrukturera och ordna om meningar för att förbättra din arbetskvalitet och säkerställa att budskapet når din publik väl. Revidering ger dig en chans att på nytt kontrollera om uppsatsen har en kort huvudidé och ett avhandlingsuttalande, ett specifikt syfte, om inledningen är tillräckligt stark för att fånga publiken och organisationen av artikeln. Du kontrollerar också om det finns en tydlig övergång från ett stycke till ett annat och kontrollerar om slutsatsen är tillräckligt kompetent för att betona syftet med uppsatsen. Ingenting är mer frustrerande än att skicka in en uppsats för att få ett dystert betyg på grund av fåniga vanliga misstag.


Korrekturläsning är ett viktigt steg i redigeringsprocessen. Det är en möjlighet att granska uppsatsen, identifiera och korrigera vanliga fel som stavfel, skiljetecken, grammatiska fel, etc. Eftersom korrekturläsning är den sista delen av redigeringen, korrekturläs endast efter att ha avslutat de andra redigeringsstadierna som revision. Det är lämpligt att ta hjälp av ett annat par ögon; du kan skicka tidningen till din vän för att hjälpa dig i samma process. Det finns online korrekturläsningsverktyg som Grammarly och Hemingway, som du kan använda för att korrekturläsa, men du bör inte bara lita på grammatikkontroller. Kom ihåg att korrekturläsa dokumentet minst tre gånger. Att göra citat är ett viktigt sätt att behålla referenser till innehållskällorna du använde.


När du redigerar kan du göra flera ändringar i dokumentet. Glöm inte att ge korrekt citat för varje fakta eller citat du fått från andra källor. Det finns olika citeringsformat som APA, MLA, etc. Källorna du citerar presenterar listan med referenser eller bibliografi i slutet av din uppsats för enkel referens. Skulle du vilja veta hur det hela började tills här? Min morfar berättade att han träffade min mormor på en konsert där en av de största artisterna uppträdde under ett av sommarlovet i New York City. När han dansade ensam, gick min farfar fram till en vacker dam som skulle bli hans själsfrände för att be henne dansa tillsammans. De kom senare överens om att träffas för en middagsdejt.


Vår familj bor i New York. Det här är utan tvekan den bästa familjen, och det är en ära att få vara en del av den. Även om min farfarsfar kommer från Kanada, bor min morfar och mormor i New York. Min farfar är afroamerikan som arbetade som bartender, inte konstigt att han älskade konserter!

No comments:

Post a Comment